Skoda octavia test drive

Skoda Octavia test drive видео смотреть онлайн

Представляем обзор автомобиля Skoda Octavia. Данный авто имеет много общих черт с семейством автомобилей Volkswagen, ведь не будем забывать, что чешская марка находится под управлением немецкого производителя авто Volkswagen. При первом же знакомстве с автомобилей понимаешь, что все детали находятся на своем месте, что подчеркивает его немецкую родословную. В подтверждение этого свидетельствует наличие у Skoda Octavia в специальной версии двигателя фирменной 7-ми ступенчатой коробки передач DSG от Volkswagen.

Самое интересное в Skoda октавия — это двигатель. Многие, рассматривая такие машины, стоят перед выбором, что предпочесть — 1.4 турбо или стандартный 1.6 двигатель. Народ пока еще побаивается малообъемных турбированных агрегатов. Реально хорошо бежит машина и этого не отнять!Скорее всего, так и будет, что двигатели будут мельчать, «лошади» расти (за счет турбины), как и будут расти требования к экологичности двигателей.

Дизайн кузова и салона Octavia

Внешне Skoda Octavia выглядит очень достойно. Уже давно отличительной чертой данного автомобиля стали задние фонари в форме буквы «с». Спереди внешний облик Octavia подчеркивают широкие фары с функцией дневного освещения и боковыми лампами для освещения поворотов. Даже несколько по спортивному выглядит решетка радиатора. Skoda Octavia имеет просторный салон и качество материалов, из которых он сделан, производят отличное впечатление. Приборная панель обшита мягким пластиком, обивка сидений очень приятна на ощупь. Также в Octavia имеется множество различных опций, таких как дисплей Touch screen и датчик давления в шинах.

В наше время Skoda принадлежит фирме VAG, и использует все его последние разработки, и проверенные годами агрегаты и узлы.Чтобы узнать насколько автомобиль хорошо управляется был проведен тест драйв Octavia видео которого представлено ниже.

Если даже не смотреть на то, что конструкция была вторична, Skoda Octavia с момента выхода первой модели сразу понравилась русским водителям и стала, востребована на рынке. А востребована она была только потому что была дешевле Volkswagen Golf, а так же чуть-чуть солиднее. Качество этого автомобиля довольно высокое, ничего не отваливается и не брякает, а так же хорошая окраска. Достойный автомобиль своего класса.

Технические характеристики Skoda Octavia

Двигатель Skoda Octavia доступен в трех вариациях объемом 1.4 литра с мощностью 122 л.с., 1.6 литра, или 1.8 литра фирменный TSI 152 л.с. Двигатели данных моделей оснащаются 5-ти и 6-ти ступенчатыми коробками передач соответственно. Модель с бензиновым двигателем 1.4 литра TSI можно заказать с 7-ми ступенчатой коробкой передач DSG с двойным сцеплением. Расход топлива данного автомобиля составляет в среднем 7 литров на 100 км.

Казалось бы, шасси, начинка и характеристики такие же, но нет автомобиль просто образец по управляемости и, получаешь удовольствие от вождения.

Тест драйв Octavia видео демонстрирует все преимущества автомобиля с мотором TSI а 122 л.с.. Уменьшение «табуна» под капотом не понравилось сразу, но только теоретический, но мощность вполне достойная для автомобиля такого размера, как на трассе, так и в городском цикле.

Динамические характеристики Skoda Octavia

Skoda octavia отлично стартует с места. Разгон до 100 км/ч для Octavia с бензиновым двигателем 1.4 TSI занимает около 9.6 секунды. Подвеска автомобиля производит хорошее впечатление, но все же при езде по «разбитым» дорогам или пересеченной местности ощущается незначительная жесткость подвески. Машина показывает себя с лучшей стороны при прохождении крутых поворотов.

По результатам теста можно сделать несколько выводов о Skoda Octavia: во-первых это по настоящему качественный семейный автомобиль, у которого трудно найти какие-либо недостатки; во-вторых и самое главное это приемлемая цена, которая стартует от 564000 тысяч рублей.

Тест драйв Skoda Octavia Tour

Движущаяся Octavia / Октавия Тур- это сама надежность. На высокой скорости, ради которой мы специально поехали на питерскую кольцевую, машина держит прямую твердокаменно. Как, впрочем, и кривую. С ростом скорости руль костенеет, и чтобы вывести баранку из состояния четкого ноля, требуется приложить усилие. Небольшое, конечно. Но вполне адекватное — и тогда можно будет ощутить, насколько Skoda / Шкода Тур услужливо-послушна, как быстро и точно она следует за вашими руками.

Характеристика

Поверьте, если бы все желания человека воплощались столь же молниеносно, этот мир стал бы лучшим из миров. Впрочем, подобное можно сказать не только про рулевое, но и про тормозную систему. Передачи переключаются легко и четко — как на любом современном W.J, а согласованность усилий и ходов педалей газа и сцепления ни разу не позволила ошибиться при старте и последующих переключениях.

Skoda Octavia test drive видео смотреть онлайн

2016 Skoda Octavia RS 230 — Test Drive. YouCar Car Reviews.

Дата публикации: 30.09.2015 16:14

Просмотров: 147 137

2016 Skoda Octavia RS 230 — Test Drive. YouCar Car Reviews.

The new 2016 Škoda Octavia RS 230 is the most powerful production Octavia of all time. The 2.0 TSI turbocharged petrol engine with 230 horsepower accelerates the manual-transmission Octavia RS 230 from 0 to 100 km/h in just 6.7 seconds. The top speed is – for the first time in an Octavia – electronically limited at 250 km/h.The electronically controlled limited-slip differential for particularly dynamic cornering is also celebrating its premiere in a ŠKODA series model. The Octavia RS 230 now features sports suspension as standard. The sporty design is highlighted with black design elements and 19-inch alloy wheels, along with leather sport seats and a sports steering wheel. The partially redeveloped exhaust system ensures a powerful sound. During a test drive, the former Formula One driver shows what the most powerful Octavia of all time is capable of. Hans-Joachim ‘Strietzel’ Stuck is excited about the new power Octavia: “A fantastic day with a fantastic car,” was the 64-year-old’s conclusion. Shortly after introducing the new special edition Octavia RS 230, Škoda releases the next big name in their Octavia RS series: the powerful sports compact is now available with all-wheel drive. 4×4 drive for the Octavia RS diesel 2.0 TDI 184 hp (135 kW) in combination with six-speed DSG is available on the first markets as of now. This combination of all-wheel drive and sports performance turn the Škoda Octavia RS hatch and estate into an impressive performance package. If you love cars, you should subscribe now to official YouCar’s channel:Go, it’s free! All the Best.

The new 2016 Škoda Octavia RS 230 is the most powerful production Octavia of all time. The 2.0 TSI turbocharged petrol engine with 230 horsepower accelerates the manual-transmission Octavia RS 230 from 0 to 100 km/h in just 6.7 seconds. The top speed is – for the first time in an Octavia – electronically limited at 250 km/h.

The electronically controlled limited-slip differential for particularly dynamic cornering is also celebrating its premiere in a ŠKODA series model. The Octavia RS 230 now features sports suspension as standard. The sporty design is highlighted with black design elements and 19-inch alloy wheels, along with leather sport seats and a sports steering wheel. The partially redeveloped exhaust system ensures a powerful sound.

During a test drive, the former Formula One driver shows what the most powerful Octavia of all time is capable of. Hans-Joachim ‘Strietzel’ Stuck is excited about the new power Octavia: “A fantastic day with a fantastic car,” was the 64-year-old’s conclusion.

Shortly after introducing the new special edition Octavia RS 230, Škoda releases the next big name in their Octavia RS series: the powerful sports compact is now available with all-wheel drive. 4×4 drive for the Octavia RS diesel 2.0 TDI 184 hp (135 kW) in combination with six-speed DSG is available on the first markets as of now. This combination of all-wheel drive and sports performance turn the Škoda Octavia RS hatch and estate into an impressive performance package.

If you love cars, you should subscribe now to official YouCar’s channel: http://urlz.fr/lEd

Теги: New, Cars, neue, Škoda Auto (Automobile Company), Škoda Octavia (Automobile Model), Skoda Octavia RS, Review (Media Genre), Automobile (Magazine), Sedan (Automotive Class), Station Wagon (Automotive Class), Hans-Joachim Stuck (Person), Top Gear (TV Program), Price (Quotation Subject)

Test drive the Skoda Octavia

Historical background

The first generation Skoda Octavia

Externally, the Skoda Octavia 2013 is somewhat similar to Skoda rapid, has in it something of the Volkswagen Jetta and the review from a different perspective visible features of the Audi A4. This is primarily due to compliance by the designers of corporate identity of the company.

If the previous Octavia was slightly rounded, the new version looks more elegant and dynamic at the same time. In terms of aerodynamics borrowing forms from other automakers affected positively. This similarity of features with the cars of the German automotive industry is not surprising, because a new phase of development Skoda started just after crossing under the control of the automaker Volkswagen. It happened in 1996. Then began production of the Octavia, which we used to see. The history of the Czech car began much earlier, namely in 1959 and lasted to 1971, inclusive. At that stage it was more than a simple car that had no even a hint on the title of the best. The most powerful engine was in the Arsenal of 55 horsepower, which is reliable and cheap. Because of this at home Octavia sold very well.

The car is built on the Golf IV platform. However, for this class of machine is clearly too big. Its size closely approximates to the dimensions of the cars of D-class. Skoda has slightly increased in size, however, it has become easier to as much as 100 pounds, which added to her dynamism.

The third generation Skoda Octavia

The third generation Skoda Octavia reflects the serious desire of creators to expand the market. This car is literally stuffed with different options. The exterior has preserved the identity of Skoda, but from previous models are not left virtually any details. Even the nameplate on the hood. Many experts agree in opinion that now the car very close to the premium class and with almost no rose. New diode running lights, changed grille and updated bumper to radically change the exterior of the car.

Video test drive of Skoda Octavia:

In the interior of the new Skoda Octavia

The interior also matches the style of German cars. In particular, all performed simply and without unnecessary details, but everything that is present in the interior, worked efficiently and with German thoroughness. Adjustable steering wheel allows you to choose the most optimal position. Comfortable seats have excellent lateral support. By the way, the elaborate seat is one of the differences of well known car automaker. Seat adjusted in all directions by the buttons on the left side, and also has a memory function adjustments.

The top of the car is soft plastic, attractive inserts of aluminium and leather seat upholstery. In addition to quality materials is worth noting the reasonableness of the internal space. In particular, the new model features deep door pockets, a Boxing in the armrest, cupholders and thoughtful places to store mobile phone.

The glove box is equipped with a cooling function, which is especially important in the summer heat. There are hidden connectors for CD-ROMs, and memory cards. However, in more budget-friendly trim interior design a lot easier. There you will find no rear Windows, no dual-zone climate control.

The center console is equipped with a comfortable large screen with touch display. It is a multifunctional system with navigation, video, audio, telephone and other functions. While driving you can control on-Board computer using special buttons on the steering wheel. Special attention deserves the voice control. Literally the car communicates with the driver and executes his commands.

Interior Skoda Octavia

Comfort rear passengers also paid enough attention. There is enough for even the tallest passengers have heated seats and even a power outlet at 220 volts (although this is a top grade). Of course, if the front seats are pushed all the way back, rear passengers have to make room.

Technical characteristics of Skoda Octavia

Technical characteristics of Skoda Oktavia

Country of origin:

Number of places:

Number of doors:

Engine capacity, cu. cm:

Power, HP/Rev. min.:

Maximum speed, km/h:

Acceleration to 100 km/h, with:

The consumption per 100 km:

the town of 7.0; the track of 5.3

Ground clearance, mm:

Particularly noteworthy technical characteristics of the car have also undergone certain changes. For the European market offers a wide range of engines: four petrol variants and diesel the same. All engines got the car from a fellow automaker Audi and Volskwagen. The most economical diesel engine capacity of 1.6 liters has 101 horse power and thus consumes slightly more than 3 litres of diesel per 100 kilometers. So to buy a car you not only for what he is a cheaper alternative to the Volkswagen.

Car has a manual transmission. Depending on the configuration it can be five – or six-speed. For top configuration provides a seven-step transmission with two clutches.

Body type, which is implemented in this car is called a liftback. Externally it is very similar to the sedan, but the rear is the door to the cabin and not the trunk lid. As for the Luggage compartment, its volume is 590 litres. It features multiple hooks and pockets for rational organization of space. This means only one thing: too much noise in the trunk just will not. With the rear seats folded boot capacity increases to 1330 liters. Such volumes Luggage compartment manufacturers achieved by increasing the rear overhang, as well as surpassing the rear passengers. As for the car in the station wagon, the volume of its trunk with the rear seats folded reaches as many as 1512 liters.

The car is very comfortable when driving. Even basic equipment is equipped with a rough road package. As you can see, after the test drive of Skoda Octavia, the car simply does not notice small irregularities, pits, even speed bumps do not cause much discomfort. Much attention is paid to security: the system of adaptive cruise control and a few handy options. So, for example, the car will tighten the seatbelts and closes the Windows when a collision cannot be avoided. If the car hit the right side in the bumper, to the left it will not throw, as in a collision, the engine automatically stalls.

A convenient function for adjusting beam. The audio system includes nine speakers, amplifier and subwoofer, which together provide an incredibly rich sound. It should be said that sound insulation are performed at an excellent level.

There is no PDC or rear view cameras, so that they will not be able to help when Parking. But there is a Parking assistant, which will independently find a Parking spot and parks. A traction control system and stability control system, which reliably protects against the development of critical angles of drift. With regard to passive safety, it is nine airbags and mounting child seat ISOFIX.

In the line of power engines for Russian buyers represented the following units: petrol 1.2 TSI 105 HP, which is the base, and 1.4 TSI 140 HP Maybe the market will be the 1.8 TSI 180 HP Diesel units will also be represented on the Russian market: a 1.6 TDI rated at 105 HP and 2.0 TDI 150 HP Motors Skoda Octavia differ moderate fuel consumption, which is 4.9–5.7 liters per hundred. Paired with powertrains depending on the capacity available five – and six-speed manual transmission and six – and seven-speed DSG robots.

The Engine Of Skoda Octavia

Updates touched and chassis of the vehicle. Now here is installed an independent front suspension with MacPherson struts and independent rear chetyrehrychazhka. Previously the rear suspension was semi-independent.

The European market is a popular car in the station wagon. It is called Skoda Oktavia Combi. The Europeans call it a standard of usability and reliability.

  • The price of Skoda Octavia in the basic configuration starts from the mark of 590 thousand rubles, but the top-end will cost the owner 950 thousand. Studying owner reviews of this and previous models of the car we can say that in General the asking price is completely in line with the proposed quality. In 2014 it will be possible to assess how realistic were the ambitions of the Czech automaker on the expansion of the market. So the first advantage of this machine consists in the optimal ratio of price and quality.
  • The entire line of engines is torque and economical fuel consumption.
  • Great design.
  • Comfortable seats.
  • Sufficient clearance.
  • The trunk is large.

Video Review Skoda Octavia:

  • long time warming up in cold weather. To cope with this by using the insulation under the hood;
  • quite uncomfortable landing in the car;
  • insufficient insulation.

In the end, it can be concluded that the škoda Octavia — car, which did a great job manufacturers, investing in the best of their knowledge and experience. Felt the quality of the German automotive industry.

Share the post «Test drive the Skoda Octavia»

Skoda Octavia › Бортжурнал › Skoda Octavia. Тест-драйв от АВТО@MAIL.RU

Вы наверняка неоднократно смотрели тест-драйвы Skoda Octavia нового поколения. Конечно, ничего нового, скорее всего, вы не узнаете…но… как снимает данные обзоры команда автомэйл.ру! Настоящие фильмы!

Качество съемки просто фантастическое, а главное все по делу!

Смотрите и наслаждайтесь…

И машину-то заслуженно хвалят 🙂 Чехи идут в правильном направлении… и как бы со временем младший брат не перегнал старшего 😉 кто знает)

Skoda Octavia 2013, двигатель бензиновый 1.4 л., 140 л. с., передний привод, механическая коробка передач — видео

Комментарии 21

Хороший пиар! Но стоимость тестового ав то далеко не стоимость бюджетного авто. За милион.

Пиаром не занимаюсь, у меня другая специализация) тестовые авто у одной и той же модели совершенно разные бывают и постоянно меняются по регламенту. Сейчас стоит с топовым двигом и люксовым салоном, через 3 месяца будет уже другой — это может быть самый слабый движок и самый неукомплектованный салон…как попадешь

Columbus, Jumbo Box и биксеноновые фары с LED DRL — мне надо ставить срочно)

линзовая оптика ет доп?

68 к при условии комплектации элеганс

обзор красивый! НО как и все обзоры от москва24, маил и тд крупных компаний, ОНИ берут тачки которых в России либо нет, либо тяжело достать.

Colambus ( заоблачные сроки, кому то даже отказывают в поставки с этой магнитолой, мне сказали ждать на 2-3 месяца дольше, то есть пол года ее.) о музыки canton вообще молчу.

Датчик усталости, датчик полосы движения и остальных фишек опять таки для России не доступны.

Сетки? так их нет в комплекте! Шторка? а она тоже не идет в комплекте.